بلاقا گؤره



بوگون ارتباطـلار عصرینده ، ییغیمسال باغلانتی (جمعی ارتباط) ابزارلاری‌نین اولمامـاسی ایله، یاشاماق داها چتینه دوشور ؛ آنجاق ییغیمسال باغلانتی ابزارلاری آراسیندا، "تئلویزیون" ان گوجلو ابزار ساییلیر.
بؤلوم‌لر
  • ملی-مذهبی تئلویزیون (4)
  • ملی وئرلیشلر (12)
  • ساغلاملیق وئرلیشلری (2)
  • مذهبی وئرلیشلر (1)
  • ورزشی وئرلیشلر (1)
  • سورغو
    • تأسیس تلویزیون ملی_مذهبی برای آذربایجان . . . . . است و پخش برنامه‌های . . . . . باید در اولویت و سرآمد برنامه‌ها باشد.
سایغاج
rss feed
_ TürkAz Tv ________ (تلویزیون‌ملی‌آذربایجان‌ایران)
تأسیس ' تلویزیون ملی-مذهبی' ، ضروری‌ترین نیاز آذربایجان‌جنوبی
آنا یارپاق       ایلگی      
+0 نفر به‌یه‌نیب

7z852c38y57asgluiax.jpgدهمین كنگره بزرگداشت حكیم تیلیم‌خان در زادگاه این شاعر بزرگ تورك برگزار شد.

كنگره بزرگداشت حكیم تیلیم‌خان، عارف و شاعر بزرگ آذربایجان، ساعت 10 صبح روز جمعه 14تیرماه با حضور جمعی از نویسندگان، شعرا، آشیق‌ها و دوستداران فرهنگ و زبان توركی در روستای مرغئی، در بخش نوبران شهرستان ساوه برگزار شد.

شركت‌كنندگان این مراسم، ابتدا با حضور بر مزار و مقبره حكیم تیلیم‌خان، به مقام شامخ این شاعر توركی سرای، ادای احترام كردند و یكی از شاعران به قرائت شعر در مقام این شاعر فقید پرداخت. سپس حاضرین پس از صرف ناهار در طبیعت زیبای روستا، بخش دوم برنامه بزرگداشت را همراهی كردند.

در حالی كه لحظه به لحظه به تعداد شركت‌كنندگان اضافه می‌شد، شاعران تورك و آشیق‌های حاضر ، به نوبت، به اجرای برنامه پرداختند كه بسیار مورد استقبال حاضرین و شركت‌كنندگان قرار گرفت.

بخش سوم برنامه‌ها نیز به بررسی تاریخ و فرهنگ تورك‌ها و آذربایجان پرداخته شد و شركت‌كنندگان به تبادل نظر در این باره پرداختند.

prnmd1yrlvfi6x4ymybz.jpg

گفتنی است این مراسم، دهمین بزرگداشت تیلیمخان در سالهای اخیر محسوب می‌شود كه پس از سالها برگزاری این بزرگداشت‌ها كه گاه به دست چهره‌های شاخص فرهنگی آذربایجان، گاه توسط فرهنگ‌دوستان منطقه‌ای و محلی، گاه بدست اهالی و شورای روستا و در سال 90 كنگره بزرگی با فراخوان و متولی‌گری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساوه برگزار شد، اما از سال بعدش یعنی پارسال(سال 91) شواهد و قراین حكایت از عدم رغبت اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان در برگزاری این مراسم بود، لذا دلسوزان فرهنگی آذربایجان با هماهنگی یكدیگر، جهت پاسداشت و زنده نگهداشتن آن، اهتمام ورزیده اند.

شایان ذكر است، اولین كنگره حكیم تیلیمخان، در مورخه 4 و 5 مهرماه سال 1370 با حضور چهره‌های بزرگ فرهنگی-ادبی آذربایجان چون: پروفسور زهتابی، دكتر گونئیلی، دكتر فرزانه، دكتر جواد هیئت، دكتر علی كمالی، اكبر آزاد و... در روستاهای مرغئی(زادگاهش) ، میصیرگان، بند امیر با گرامیداشت یاد و خاطره تیلیمخان و چند شاعر دیگر آذربایجان برگزار شد و بنا به صلاحدید بزرگان فرهنگی، مقرر شده تا از سالهای بعد كه تاكنون ادامه داشته، در آخرین جمعه تیرماه برگزار شود اما دو سال است كه به جهت همزمانی این روز با ایام ماه مبارك رمضان، استثنائاً در آخرین جمعه قبل ماه رمضان، زنده نگاه داشته می‌شود و قرار شده تا سال بعد در پایان ماه مبارك رمضان و در ایام عید سعید فطر برگزار شود و از سالهای بعد از آن نیز طبق روال قبلی در آخرین جمعه تیرماه برگزار شود.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر
بؤلوم :
یارپاق لار :
 
   
 
Powerd By : ARZUBLOG.COM Theme Designer : MyTheme.ir