بلاقا گؤره



بوگون ارتباطـلار عصرینده ، ییغیمسال باغلانتی (جمعی ارتباط) ابزارلاری‌نین اولمامـاسی ایله، یاشاماق داها چتینه دوشور ؛ آنجاق ییغیمسال باغلانتی ابزارلاری آراسیندا، "تئلویزیون" ان گوجلو ابزار ساییلیر.
بؤلوم‌لر
  • ملی-مذهبی تئلویزیون (4)
  • ملی وئرلیشلر (12)
  • ساغلاملیق وئرلیشلری (2)
  • مذهبی وئرلیشلر (1)
  • ورزشی وئرلیشلر (1)
  • سورغو
    • تأسیس تلویزیون ملی_مذهبی برای آذربایجان . . . . . است و پخش برنامه‌های . . . . . باید در اولویت و سرآمد برنامه‌ها باشد.
سایغاج
rss feed
_ TürkAz Tv ________ (تلویزیون‌ملی‌آذربایجان‌ایران)
تأسیس ' تلویزیون ملی-مذهبی' ، ضروری‌ترین نیاز آذربایجان‌جنوبی
آنا یارپاق       ایلگی      
یکشنبه 19 آبان 1392 :: مودوراتور : TürkAz
+0 نفر به‌یه‌نیب

با تصویب اعضای شورای شهرستان رشت ، زبان گیلكی برای اولین بار به عنوان زبان رسمی جلسات این شورا تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، تعیین زبان گیلكی به عنوان زبان رسمی اداره جلسات شورای اسلامی شهرستان رشت در اولین جلسه این شورا كه روز پنجشنبه برگزار شد، با پیشنهاد رئیس و تصویب اعضا به تصویب رسید.

اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهرستان رشت در جلسه روز پنج شنبه، علت این تصمیم را "زنده نگه داشتن زبان گیلكی" عنوان كرده است.

وی طی سخنانی جالب كه از تعصب مثبت این مقام مسئول به زبان و فرهنگ خود حكایت دارد گفت: "زبان گیلكی از جمله زبان های ملت ایران است كه متأسفانه مورد تهدید قرار گرفته است، و اعضای این شورا برای حفظ اصالت زبان درحال فراموشی گیلكی و زنده نگهداشتن آن، از این پس جلسات خود را با این زبان اداره می كنند."

رئیس شورای شهرستان رشت با تاكید بر اینكه حفظ زبان گیلكی كه حاوی رسوم، آداب مردم گیل و دیلم و بار فرهنگی بالا و غنی است نیاز به حمایت بیشتر دارد تا گرد فراموشی از آن زدوده شود، گفت: "همه اعضای شورای شهر رشت گیلك زبان هستند و از سویی بین نسل های جدید زبان گیلكی درحال فراموشی است و به همین دلیل از این پس در شورای شهر رشت به زبان گیلكی جلسات خود را اداره خواهیم كرد."

حاجی زاده افزود: زبان گیلكی از مجموعه زبان هایی است كه در شمال ایران به آن تكلم می شود و در استان گیلان و بعضی از نواحی استان های همجوار كاربرد دارد.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر
بؤلوم :
یارپاق لار :
 
   
 
Powerd By : ARZUBLOG.COM Theme Designer : MyTheme.ir