بلاقا گؤره



بوگون ارتباطـلار عصرینده ، ییغیمسال باغلانتی (جمعی ارتباط) ابزارلاری‌نین اولمامـاسی ایله، یاشاماق داها چتینه دوشور ؛ آنجاق ییغیمسال باغلانتی ابزارلاری آراسیندا، "تئلویزیون" ان گوجلو ابزار ساییلیر.
بؤلوم‌لر
  • ملی-مذهبی تئلویزیون (4)
  • ملی وئرلیشلر (12)
  • ساغلاملیق وئرلیشلری (2)
  • مذهبی وئرلیشلر (1)
  • ورزشی وئرلیشلر (1)
  • سورغو
    • تأسیس تلویزیون ملی_مذهبی برای آذربایجان . . . . . است و پخش برنامه‌های . . . . . باید در اولویت و سرآمد برنامه‌ها باشد.
سایغاج
rss feed
_ TürkAz Tv ________ (تلویزیون‌ملی‌آذربایجان‌ایران)
تأسیس ' تلویزیون ملی-مذهبی' ، ضروری‌ترین نیاز آذربایجان‌جنوبی
آنا یارپاق       ایلگی      
چهارشنبه 27 فروردین 1393 :: مودوراتور : TürkAz
+0 نفر به‌یه‌نیب

Race آیا می‌دانستید از هر ۲۰۰ انسان كره خاكی یكی به شكل مستقیم فرزند یا نوه چنگیزخان است؟ آیا می دانستید از هر ۲۰ نفر یكی ژن مغول دارد؟

چنگیزخان كه با نام “تموچین” متولد شد و بین سالهای ۱۱۶۲ تا ۱۲۲۷ میلادی زیست. او با كشورگشایی‌اش بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر از آلمان امروزی تا چین (شامل ایران) را پایه گذاری كرد. فرزندان و نوادگان او سالهای متمادی بر این كشورها حكومت كردند.

چنگیزخان معتقد بود:
“بزرگترین لذت مرد آن است كه دشمنانش را شكست دهد، تمام آنچه دارند بگیرد، اسب‌هایشان را براند و زنان و دخترانشان را در میان بازوان داشته باشد”

طبق تحقیق ژنتیكی كه سال ۲۰۰۳ انجام و در سال ۲۰۰۷ تایید شده و در ژورنال تخصصی ژنتیك و نشریه مركز سلامت امریكا منتشر شد؛ مشخص گردید كه حدود نیم درصد كل جمعیت جهان به شكل مستقیم حامل ژن شخص چنگیزخان هستند. به عبارت دیگر سی و پنج میلیون نفر از كل بشر امروزی نوادگان مستقیم چنگیزخان هستند، مشروح این تحقیقات در نشریه “دیسكاور” و وبسایت مشهور “وراثت ژنتیكی” منتشر شد:

ادامه مطلب در لینك زیر:

http://www.gomaneh.com/?p=2254





گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر
بؤلوم :
سه شنبه 12 فروردین 1393 :: مودوراتور : TürkAz
+0 نفر به‌یه‌نیب
سیزدهم فروردین در فرهنگ توركان و آذربایجانیان همواره بعنوان روز جشن طبیعت و طبیعتـگردی بوده و از جشن‌های عید سال نو بهاری است و برخلاف پارسیان كه این روز را بسیار نحس می‌دانند، اتفاقاً آذربایجانی‌ها آنرا بسیار فرخنده برمی‌شمارند و این روز را به هم تبریك می‌گویند.

گفته می‌شود آذربایجانیان باستان در آغاز سال نو پس از ۱۲روز جشن گرفتن و شادی كردن كه به یاد ۱۲ ماه سال است، روز سیزدهم سال نو بهاری (ارگینه‌گون) را كه روز فرخنده ای است به باغ و صحرا می‌رفتند و شادی می‌كردند و در حقیقت با این ترتیب رسمی بودن دوره ارگینه‌گون را به پایان می‌رسانیدند.

آردی وار (ادامه دارد)

آچار سؤزلر : آذربایجان, جشن,
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر
بؤلوم :
یارپاق لار : 1
 
   
 
Powerd By : ARZUBLOG.COM Theme Designer : MyTheme.ir